Толку пати e пишувано и зборувано за таканаречените меки вештини и како тие можат да ве доведат до добра работа. Една од нив е способноста да се изрази и пренесе знаењето во писмена форма, а многу ефикасен начин за тоа е преку блог.
„Но, јас немам талент да пишувам“, ќе си помислат некои од вас. Овде мораме да ве демантираме – за да совладате одредена вештина, талентот учествува најмногу со само 5% , останатото е работа и пракса. За почеток доволно е да си писмен и да можеш концизно да се изразиш. Давањето добри наслови, техники на пишување, квалитетен стил се работи кои со текот на времето се усовршуваат, речиси сами по себе.
Но, пред да започнете да барате домејн и хостинг, треба да ги разгледате следниве прашања:
-Што сакам да постигнам со блогот? (вработување, ангажмани и проекти со скратено работно време, популистички пристап кон професијата…)
-Кои се моите читатели? (професионална јавност – вашата цел е да бидете забележани од водечки имиња во вашата професија, колеги врсници, поширока публика – блог од типот на списание, луѓе на кои им треба помош, совет, информации…)
-Колку време сум подготвен да инвестирам? (Создавањето квалитетен блог не е нешто што се случува преку ноќ)
Одговорите на овие прашања ќе ви дадат појасна слика и визија, по што можете да преминете на следниот чекор, како да отворите блог. Постојат многу линкови со едноставни упатства, и лесно можете да ги најдете апсолутно сите потребни информации за тоа како да отворите блог и верувајте, со малку трпение дури и апсолутен почетник може да го пријави.
Главното сепак е – како да се продадете, односно како да дојдете до работа од соништата преку блог.
# 1 Прв впечаток
Потребни ви се професионални фотографии. Не мора да ги прави професионалец, но добро е да се биде во „бизнис стил“. Заборавете на селфи, слики од забава или од одмор. Фотографиите треба да ве претстават како млад, образуван, амбициозен и вреден човек.
# 2 Тон на обраќање и стил на пишување
Без разлика дали се занимавате со правна, економска или можеби медицинска професија, изборот на теми и стил на пишување треба да се заснова на самодоверба и познавање на темата за која пишувате. Не двоумете се да дадете сопствено мислење, но исто така, користете странски извори, потпирајте се на истражувања и статистики.
# 3 Поврзете се со релевантни медиуми
Најдете медиуми кои (меѓу другото) известуваат за вести и актуелни работи од вашата професија. Понудете им статии во замена за врска до вашиот блог.
# 4 Промоција на социјалните мрежи
Задолжително споделувајте ги текстовите на социјалните мрежи, особено на LinkedIn, во соодветни групи, форуми и слични заедници. Секогаш кога го имаме ова, задолжително „испеглајте“ го вашиот профил – не треба да изгледа грубо и стерилно, но секако не смее да содржи ништо потенцијално компромитирачко.
# 5 Следете ги натпреварите
Почнувајќи од мултинационални компании, до разни фондови, преку учество на натпревари за блогирање, можете да заработите стипендија, патување или вработување, за што редовно пишуваме во рубриката за натпревари.
Исто така, важни се и следните совети:
Поврзете се со влијателни имиња во вашата професија и замолете ги да учествуваат во блогот преку изјави или интервјуа
Одговарајте културно на коментарите
Наведете го вашиот блог во вашето CV, ставете го на вашиот потпис на е-пошта и на сите социјални мрежи
Слободно покажете нешто лично, преку хоби како спорт, избирање книги и филмови
Поддржете ги идеите и вредностите во кои верувате (заштита на животната средина, борба за еднаквост) и слободно објаснете
Последните две ставки ќе му кажат на потенцијалниот работодавец за вас многу повеќе и подобро отколку што би рекле вие самите. Иако во изборот на кандидати се важни дипломата, образованието и искуството, клучот е „ЗОШТО“, односно во што верувате, за што се залагате, зошто го правите ова или се залагате за нешто.