ПO КАТЕГОРИИ
НАЈВАЖНО
ПО ИНТЕРЕС
ПО ФАКУЛТЕТИ
23.06.2022
Аеродромите со проблеми пред летото – летовите се понеизвесни
Автор: Goce Author

Аеродромите со многу проблеми влегуваат во летната сезона – се повеќе гужви, одложувања, откажувања на летови. Причини има повеќе.

Photo by Phil Mosley on Unsplash

Она што се случува на европските аеродроми во последните недели сугерира дека е „загрозувачко“ среде летната сезона. Пред се, на патниците ќе им треба многу трпение. Гужвата на шалтерите на германските аеродроми, но и во другите европски земји, се подолги. Главната причина е недостатокот на работна сила, без разлика дали се работи за обезбедување, вработени на шалтерите за чекирање или персонал кој се грижи за пратката на багажот. Британскиот Easyjet деновиве потврди дека поради недостиг на работници ќе откаже илјадници планирани летови во текот на летото, пренесува Дојче веле.

За време на пандемијата, многу компании ги отпуштија своите работници, а многумина во меѓувреме најдоа подобро платени работни места. Околу една петтина од персоналот за копнени операции во моментов се водат за исчезнати, вели Ралф Бајзел од Здружението на германските аеродроми (ADV). Побрзо регрутирање не е можно бидејќи персоналот кој работи во чувствителните безбедносни сектори мора да биде подложен на соодветна безбедносна проверка која трае неколку недели. „Таа проверка не може да трае осум недели, тогаш летото заврши“, рече Бејсел.

Недостаток на работници една од причините за гужвите на аеродромите

Проблеми има и во воздухот – Луфтханза откажа неколку стотици летови планирани за јули годинава бидејќи нема доволно вработени кои работат во авионот. „Одамна е јасно дека кратењето на работните места во многу области на воздушниот транспорт ќе има негативно влијание“, рече Стефан Херт, претседател на синдикатот на пилоти во Кокпит. Затоа на регионалните транспортни пилоти им се нудат подобри услови од оние кои се сметаа за максимални. пред пандемијата, вели Хајнрих Гросбонгард, експерт за воздушен сообраќај од Хамбург.

Photo by CHUTTERSNAP on Unsplash

Моќта на вработените расте. Во Германија е загрозена можноста за штрајк на пилотите на Луфтханза, па менаџментот на компанијата „префрла“ се повеќе летови на својата подружница Еуровингс, која има малку поевтини цени на летовите. Луфтханза мора да заштеди. Фирмата беше во големи проблеми за време на пандемијата и сега е во процес на реорганизација. Во исто време, сакаме да обезбедиме брза и сигурна услуга за клиентите. Ова е тешко, мораше да признае шефот на Луфтханза, Карстен Спор, кој, според неговите сопствени изјави, во неколку наврати морал да им се извинува на клиентите за проблемите со организацијата на сообраќајот на аеродромите. А, како што и самиот очекува, тоа ќе мора да го направи и во текот на летото.

Авиосообраќајот во проблеми и поради скапиот керозин, големите загуби…

Има и други проблеми. Цените на горивата значително се зголемија поради војната во Украина. Рускиот воздушен простор е затворен. Авионите кои летаат на Далечниот Исток мора да користат заобиколување, а подолгите летови само ги зголемуваат трошоците. Затоа, Гросбонгард очекува некои авиокомпании да се најдат во сериозни проблеми, а тој очекува банкротства, на пример во помали, непрофитабилни компании кои преживуваат само со државна помош.

И оваа еколошка компонента го „турна“ бизнисот особено на „Ербас“ и „Боинг“. „проголта“ многу керозин. Beeing очекува годишен раст на патниците по аеродромите од 3,1 отсто до 2040 година. Експертите како Хајнрих Гросбонгард го гледаат ова како преоптимистичко сценарио.

Летови со кои не патувате никаде ги спасуваат авиокомпаниите

По две тешки крунски години со големи загуби, авиоиндустријата конечно ја здогледа светлината на крајот од тунелот. Во 2023 година се очекува дека е можна конечна реализација на профитот, вели генералниот директор на Светската асоцијација за воздухопловна индустрија (IATA) Вили Волш.

За тековната година, индустријата сè уште очекува загуби од околу 9,7 милијарди долари. Звучи како многу, но во реалноста е многу, многу помалку отколку во годините на пандемијата (2020/2021) во кои загубите изнесуваа 138 милијарди долари, или 42 милијарди американски долари.

Вештачката интелигенција и лекувањето на вируси
Пилула за слабеење наместо напорно вежбање?