
Фејсбук платформата беше основана пред 20 години првично како место за вмрежување на младите, но оттогаш стана голем гигант кој, и покрај перцепцијата дека е за бумери и родители, продолжува да расте.
Платформата беше лансирана како thefacebook.com, основана од Марк Цукерберг, кој сè уште ја предводи компанијата, со тројца пријатели на 4 февруари 2004 година, кога првично беше ограничена на студенти од колеџот Харвард.
Фејсбук потоа беше достапен за студентите на другите универзитети во САД пред да биде отворен за сите во 2006 година.
Фејсбук стана место за поврзување со кој било, секаде, а до 2023 година се известува дека ќе го користат повеќе од три милијарди луѓе месечно, што е три отсто зголемување од година во година.
Денес, повеќе од половина од корисниците на Фејсбук се на возраст меѓу 18 и 34 години, според онлајн увид компанијата DataReportal. Сепак, сè уште е тешко да се процени колку такви корисници се ангажирани на социјалната мрежа.
„Никогаш нема да го заборавам денот кога налетав на Mac лабораторијата во средно училиште и се најавив на Фејсбук. Истовремено се чувствувавте како да сте дел од оваа мала, ексклузивна заедница во која вашите родители, баби и дедовци и наставници не беа, но исто така дел од нешто многу поголемо“- изјави за AFP аналитичарката на Insider Intelligence Јасмин Енберг.
Тaa потсетува дека во тоа време Фејсбук бил револуционерен.
„Тешко е да се прецени влијанието што Фејсбук го имаше врз обликувањето на сè, од поп-култура до политика до начинот на кој се однесуваме онлајн“, рече аналитичарот.
Фејсбук особено стекна репутација со купување на апликациите Instagram и WhatsApp.
Аналитичарката Енберг го нарече купувањето на Инстаграм во 2012 година како дел од промената кон животниот стил на паметни телефони една од најдобрите деловни одлуки на Фејсбук.
Овој потег елиминираше ривал, обезбеди нов форум за реклами и привлече помлади корисници на Интернет кои губат интерес за Фејсбук.