Штом нови автомобили излезат од салонот, веднаш губат добар процент од малопродажната цена. Додека вредноста на возилата продолжува да опаѓа со текот на времето, некои марки сè уште паѓаат побрзо од другите.
За да утврди кои марки на автомобили паднале најмногу, CarVertical анализираше повеќе од 72 милиони податоци помеѓу 2019 и 2022 година во САД, Европа и Австралија.
Порше има најдобра вредност
Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) и MINI (-85,5%) се трите марки со најниска опаѓачка вредност, така што тие ја задржуваат најголемата вредност кога најниската пазарна цена на користен автомобил ќе се одземе од почетната цена .
Така, на пример, Porsche во просек ќе изгуби 64,4% од вредноста по 25 години, додека Lexus во истиот период ќе изгуби дури 89,9% од вредноста.
Меѓу возилата со висока резидуална вредност се појавуваат и „класични“ марки, како што се Hyundai и Toyota.
Овие возила се подостапни и обично имаат помали трошоци за одржување, што ја зголемува нивната пожелност кај купувачите на половни автомобили.
Додека некои премиум брендови како Jaguar, Land Rover и Lexus имаат тенденција да губат помалку во вредност, тоа не е секогаш случај.
Многу премиум марки на автомобили губат поголем процент од нивната вредност во споредба со нивните поевтини конкуренти
Како што покажува графиконот, марките на автомобили кои најмногу паднале во вредност во текот на годините се Крајслер, Ауди и Сеат.
На пример, максималниот пад на вредноста на новиот Chrysler на крајот ќе биде -96,8% (во просек за 25 години), што ќе го направи бренд што губи најголем дел од својата вредност на пазарот.
Всушност, околу половина од марките на најлошиот крај на оваа табела на опаѓачки вредности на автомобили се премиум класа. Иако потрошувачите ги сакаат Infiniti, BMW и Volvo, нивната вредност значително се намалува со текот на времето.
За споредба, автомобилите на Тојота го достигнуваат најниското ниво на 19 години, додека кај БМВ е 21 година. Сепак, возилата на Тојота губат околу 88,7% од вредноста, додека кај БМВ е 93,8%. Кои фактори ги предизвикуваат овие разлики?
BMW и другите брендови на луксузни автомобили обично имаат карактеристики и технолошки подобрувања што купувачите од втора рака не ги ценат. Лицето кое бара користен автомобил дава „Предност во цената и трошоците за одржување пред сите непотребни функции. Затоа користената Тојота е попривлечна за многу клиенти отколку BMW“, објаснува CarVertical.
Сопствениците на Audi (-96,2%), Seat (-95,8%) и Škoda (-95%) исто така ќе се соочат со голема загуба во вредноста на нивниот автомобил по 25 години.
Половните автомобили ја достигнуваат најниската вредност во различни фази
Според истите истражувачи, просечната старост на возилата чија вредност најмногу опаднала е 20-23 години. Сепак, различни марки на автомобили ги достигнуваат своите најниски вредности во различни фази.
Порше и MINI чинат најмалку кога ќе наполнат 15 години. Кога ќе ја достигнат таа возраст, нивната вредност повторно почнува да расте. Добро сочуваните модели можат да бидат исплатлива инвестиција.
Isuzu, Suzuki, Kia и Dacia се на спротивната страна од спектарот – ценовното „дно“ го достигнуваат дури на 30 години.
Ако некој модел се смета за реткост, вредноста на тој автомобил може значително да порасне со текот на времето. Во 1990-тите, BMW направи само 891 примерок од M5 E34 Touring. 20 од нив имаа посебно име – Electa – и беа направени за италијанскиот пазар.
Покрај 3,8-литарскиот мотор со 335 КС, овие каравани имаа и карактеристична боја на каросеријата и внатрешен дизајн. Да се најде користена Electa денес е како да бараш игла во стог сено. Љубителите на автомобили мора да бидат подготвени да потрошат најмалку 100.000 долари ако мислат дека можат да го паркираат во нивната гаража.
Исто така, додека обичен автомобил најверојатно ќе заврши на депонија за 20-30 години, Порше или Јагуар со документирана сервисна книшка и беспрекорна историја може да станат уште повредни со текот на времето.