ПO КАТЕГОРИИ
НАЈВАЖНО
ПО ИНТЕРЕС
ПО ФАКУЛТЕТИ
16.10.2021
Нема ученик или студент што не мамел – Зошто?

Многу ученици се високо мотивирани од оценките и можеби не гледаат врска помеѓу учењето и оценките. Учениците почесто мамат кога се чувствуваат анонимни на час. Полесно ли е да се научи одреден материјал или да се мами на тестови? И за успешно мамење се потребни некои таленти и вештини. Еве неколку причини зошто студентите мамат:

  1. Рационализација

Прво, учениците знаат дека мамењето е погрешно – тие едноставно се гледаат себеси како морални и покрај тоа.

„Тие мамат доволно за да одржат само-концепт како чесни луѓе. Тие го прават нивното однесување како исклучок од општо правило “, вели д -р Дејвид Ретингер, професор на Универзитетот во Мери Вашингтон.

Според Ретингер и други истражувачи, студентите што мамат сепак можат да се гледаат себеси како принципиелни луѓе со рационализирање на мамењето од причини што ги сметаат за легитимни. Некои го прават тоа кога не ја гледаат вредноста на работата што им е доделена, како што се задачи за вежбање и  домашни задачи, или кога гледаат претерано нагласување на наставна содржина поврзана со тестови со висок ризик.

„Немаше критичко размислување и се чинеше дека наставниците се под притисок да го вметнат во нивната наставна програма“,кажува Хавиер, поранешен студент и неодамна дипломиран колеџ за либерални уметности. „Тие ве испрашуват за материјал што никогаш не беше опфатен на часови, и ако не го положите тестот, постепено беше потешко да го положите следниот пат“.

Студентите со високи постигнувања кои чувствуваат притисок да постигнат совршенство може да се свртат кон мамење како начин да се најде предност во конкуренцијата или да се задржи единствениот лош резултат од тестирање од саботирање на неколкумесечната напорна работа.

Истражувањето откри дека студентите кои добиваат пофалби дека се паметни – наспроти пофалби за напор и напредок – се повеќе склони да ги преувеличуваат своите перформанси и да мамат, најверојатно затоа што го носат товарот на високи очекувања.

 

  1. Развојна фаза

Кога станува збор за управување со ризик, адолесцентните студенти се спремни. Истражувањата откриле дека тинејџерите се биолошки предиспонирани да бидат потолерантни кон непознати резултати и помалку им пречат изречените ризици отколку нивните постари врсници.

„Во средно училиште, тие преземаат ризици во развојот и не можат да ги видат последиците од идните дејствија“, вели Ретингер. „Дури и одложените последици им се далечни“.

Иако мамењето можеби не е возбудливо, студентите веќе склони да се бунтуваат против правилата и да се занимаваат со недозволени супстанции имаат одредено ниво на удобност со тоа што се непромислени. Тие се подготвени да се коцкаат кога мислат дека имаат шанса – и повеќе склони да веруваат дека можат да се извлечат.

Мајкл, поранешен студент, објасни дека иако нема потреба да им помага на соучениците да мамат, тој се чувствува „неспособен да каже не“. Откако започна, не можеше да запре.

  1. Технологијата го олеснува и го нормализира мамењето

Со паметни телефони и Алекса на дофат на раката, денешните студенти имаат лесен пристап до брзи одговори и содржини што можат да ги репродуцираат за испити и трудови. Истражувањата покажуваат дека технологијата го направила мамењето во училиште полесно, поудобно и потешко да се фати од кога било досега.

За Лиз Раф, наставник по англиски јазик во гимназијата Гарфилд во Лос Анџелес, користењето на социјалните медиуми од страна на учениците може да го уништи нивното разбирање за автентичноста и интелектуалната сопственост.

Ова го потврдува она што Доналд Мекејб, професор по бизнис школа на Универзитетот Рутгерс, го објави во својата книга од 2012 година; тој открил дека повеќе од 60 проценти од анкетираните студенти кои мамеле сметаат дека дигиталниот плагијат е „тривијален“ – ефективно, студентите верувале дека тоа всушност не е воопшто мамење.

https://www.edutopia.org/article/why-students-cheat-and-what-do-about-it

Вештачката интелигенција и лекувањето на вируси
Пилула за слабеење наместо напорно вежбање?