ПO КАТЕГОРИИ
НАЈВАЖНО
ПО ИНТЕРЕС
ПО ФАКУЛТЕТИ
22.10.2021
Премногу деца се справуваат сами со менталните последици од пандемијата

Често зборуваме за менталното здравје на возрасните за време на пандемијата, но колку често се фокусираме на најмалите?

Пандемијата КOVID-19 предизвика загриженост за менталното здравје на децата. Но, пандемијата може да претставува врв за ментално здравје – санта мраз што ја игнориравме премногу долго. Состојбата на децата во светот 2021 го испитува менталното здравје на децата, адолесцентите и старателите. Се фокусира на ризици и заштитни фактори во критичните моменти во текот на животот и навлегува во социјалните детерминанти кои го обликуваат менталното здравје и благосостојба.

Повикува на посветеност, комуникација и акција како дел од сеопфатен пристап за промовирање на добро ментално здравје за секое дете, заштита на ранливите деца и грижа за децата кои се соочуваат со најголемите предизвици.

Никој не треба сам да се справува со предизвиците за ментално здравје. Но за жал премногу деца се уште тоа сами го прават. Можете да го промените тоа. Се започнува со еден момент, еден разговор, едно прашање. Разговарајте со вашите најмали и обрнете внимание на нивното ментално здравје. Ова се најчестите проблеми предизвикани кај децата од страна на пандемијата:

  1. Стрес

Школување по модели различни од нормалната, изолирани и социјално оддалечени, децата и адолесцентите несомнено доживеја зголемени ментални, емоционални и здравствени проблеми во однесувањето што произлегуваат од пандемијата. Но, тие исто така би можеле да поднесат емоционална вознемиреност од возрасните во нивните животи.

  1. Развојни проблеми

Што се однесува до моменталната популација на деца што живеат низ овие времиња, постојат малку податоци за тоа како пандемијата може посебно да влијае на нивниот развој. „Не е изненадување што пандемијата ги создава сите овие различни потенцијални ризици за развојот на детето“, вели Блау. „Ќе мораме да се грижиме за тие во месеците и годините што доаѓаат“.

Проблемот ги опфаќа сите возрасни групи. За помладите деца, учењето на клучните социјални вештини може да се одложи без пристап до дневни грижи или игри и покривање на лица со луѓе што можат да ги запознаат. За постарите деца, изолацијата значи помалку можности за градење клучни односи.

  1. Проширување на јазот во образованието

Образовна нееднаквост-нееднаков пристап до образование и нееднакви резултати за учениците што произлегуваат-во САД се должи на неколку главно социо-економски фактори и беше присутна долго пред КОВИД-19. И додека промените поврзани со пандемијата во школувањето ги погодија сите деца, студентите со неповолна положба беа повеќе погодени.

„Гледам зголемена разлика во образовните достигнувања со оглед на предизвиците со кои се соочија особено поголемите области во текот на пандемијата – особено во нашите големи градови – и колку е тешко да се натераат училиштата повторно да се отворат во тие градови“, вели д-р Дејвид Рубин.

  1. Несакани искуства од детството

Негативните искуства од детството се поврзани со хронични здравствени проблеми, ментални заболувања и злоупотреба на супстанции.

Според Центрите за контрола и превенција на болести, повеќе од 60% од возрасните изјавиле дека доживеале барем еден вид на траума, како што се развод, смрт во семејството, насилство или кој било аспект од околината што ја поткопува чувство на безбедност, стабилност и поврзување кај детето. Скоро 1 од 6 возрасни пријави дека доживеал четири или повеќе видови на траума.

Педијатриската медицина стави зголемен акцент во последниве години на идентификување и ублажување на овие несакани доживувања, но одговорот на пандемијата може да ги засили некои од нив. Социјалната изолација, губењето работни места, затворањето на училиштата и другите стресни фактори што ги предизвика пандемијата, може да ги изложи децата на АКЕ, особено оние поврзани со работа, храна и несигурност во домувањето.

  1. Постојани физички предизвици

До денес, повеќе од 3,4 милиони деца во САД се тестирани позитивни на КОВИД-19, според податоците на Американската академија за педијатрија и Здружението за детска болница.

Додека хоспитализацијата и смртта од КОВИД-19 се невообичаени кај децата, докторите само почнуваат да ги разбираат ефектите врз долгорочното физичко здравје на заразените деца.

Обрнете внимание како на физичкото така и на менталното здравје на вашето дете.

 

проф. д-р Ивица Смоковски: Дијабетесот е пандемија со многу засегнати лица
Воздухот значително загаден и во градинките и школите