ПO КАТЕГОРИИ
НАЈВАЖНО
ПО ИНТЕРЕС
ПО ФАКУЛТЕТИ
09.12.2022
Зошто се случува булинг кај младите?
Автор: Goce Author

Секој ученик, без своја вина, може да биде цел на малтретирање. Булинг (малтретирање) е голем проблем кај младите.

Image by Freepik

Учениците се малтретирани од многу причини. Понекогаш тие се малтретирани затоа што се различни или затоа што се паметни или популарни. Овие деца често се нашле на погрешно место во погрешно време. Иако малтретирањето може да му се случи на секој ученик, некои деца имаат поголема веројатност од другите да бидат малтретирани. Ранливите групи вклучуваат ученици со попреченост или посебни образовни потреби, оние за кои се смета дека се ЛГБТ, дури и ученици од различна култура, раса или религија што се разликува од мнозинската „главна“ култура, раса или религија на училиштето.

Учениците кои малтретираат скоро секогаш имаат свои проблеми и се несреќни. Тие се обидуваат да го надоместат недостатокот на внимание, моќ или љубов во сопствениот живот со малтретирање и изживување врз други. Тие се обидуваат да ги добијат овие работи кои им недостигаат во сопствениот живот. Овие ученици имаат потреба да се чувствуваат моќни и се чини дека уживаат да ги повредуваат другите. Тие често не ги разбираат чувствата на личноста што ја малтретираат.

Оние кои вршат булинг сакаат да доминираат, а понекогаш и не се свесни дека малтертираат

Оние кои упорно малтретираат често го прават тоа за да доминираат над другите и да го подобрат сопствениот социјален статус. Силеџиството често доаѓа од верувањето дека е во ред да се постапува така. Понекогаш тие дури и не знаат дека тоа што го прават е лошо однесување или не разбираат колкава повреда и вознемиреност може да предизвикаат.

Истражување – 95 % од учениците биле сведоци на насилство

Некои вообичаени причини зошто некој започнува да ги малтретира другите околу себе

  • Да стекнат чувство на моќ кај своите соученици.
  • За да привлече внимание или да стане популарен.
  • Тие се исплашени, па се обидуваат да ги исплашат другите за да ги скријат своите чувства.
  • Тие се несреќни и го вадат својот гнев на другите.
  • Тие самите се малтретирани.
  • Да копираат некој на кој му се восхитуваат (карактер од филм, игра…)
  • Да направат да се чувствуваат подобро кога се чувствуваат лошо за себе или се љубоморни на некој друг.
  • Затоа што чувствуваат дека друга личност станува попопуларна во одредена група ученици.
  • Тие се надеваат дека ќе го искористат малтретирањето како начин да ги натераат другите да им бидат пријатели.

Предрасуди меѓу учениците

Булингот понекогаш вклучува учениците да коментираат и да ги оценуваат личните атрибути на другите ученици и како тие се различни. Овие негативни коментари може да се однесуваат на: изгледот и тежината, способност или попреченост, пол и сексуалност, култура, раса и религија, социо-економски статус.

Овој тип на малтретирање е поврзан со предрасудите што учениците ги учат од нивната семејна група и нивната поширока социјална заедница за вредноста на различноста во заедницата.

Булингот во училиштата не е проблем само на училиштата

Постојат општествени норми во групите ученици, а исто така и во целото училиште. Нормите на училиштето се моделирани од училишниот персонал и другите возрасни лица во пошироката заедница, вклучително и родителите.

Нормите и ставовите на училишните групи за тоа кои учениците имаат „поголема“ општествена положба доаѓаат од општествените вредности за моќ и статус. Овој процес се случува кога децата и младите ги апсорбираат и копираат нормите, вредностите и предрасудите на нивното училиште, семејно воспитување и нивната поширока заедница.

Сајбер просторот место за онлајн насилство, регулативата проблем

Последниот случај на врснично матретирање на ученикот од Општина Градско е ,,решен’’ со разрешување од должност на директорката на училиштето. Овој проблем на учениците кои вршат насилство не потекнува само од училиштето. Ваквите ученици треба да се испитаат и надвор од училиштата, можеби нивниот проблем е во семејниот круг или пошироко во опкружувањето. На овие деца им е потребна помош повеќе од било кое друго дете.

Секој е посебен на свој начин и има вредности со кои се истакнува.

Женскиот економски форум: Настан посветен на финансиската писменост и заштита од измами
Граѓаните се сомничави кон медиумите, но не ги проверуваат