
Photo by William Hook on Unsplash
Во текот на 2021 година, милијарди долари беа потрошени на апликации, каде предност имаат TikTok, YouTube и Netflix.
Луѓето поминуваат просечно 4,8 часа дневно на мобилни телефони, според Ep Annie, компанија која ги следи апликациите.
Британското регулаторно тело Офком доби слични податоци за потрошувачката на време во 2020 година, иако нивното истражување вклучуваше гледање телевизија.
Извештајот на Ep Annie покажува дека апликациите биле преземени 230 милијарди пати во 2021 година. За тие преземања биле потрошени 170 милијарди долари.
Кои се најпреземани апликации?
TikTok е најсимнуваната апликација во светот, чии корисници сега поминале 90 отсто повеќе време од минатата година.
„Големите екрани полека изумираат, а мобилните апликации продолжуваат да уриваат рекорди во сите категории – време потрошено на нив, преземања и приходи“, рече Теодор Кранц, извршен директор на Ep Annie.
Компанијата за следење предвидува дека до втората половина на оваа година, месечниот број на активни корисници на TikTok ќе надмине 1,5 милијарди.
Photo by Rami Al-zayat on Unsplash
Во просек, на мобилни апликации се трошат четири часа и 48 минути, што е за 30 отсто повеќе од 2019 година, покажа нивното истражување.
Тоа е пресметка од 10 пазари – како што се Индија, Турција, САД, Јапонија, Мексико, Сингапур и Канада.
Корисниците во Бразил, Индонезија и Јужна Кореја поминуваат повеќе од пет часа со мобилни телефони.
Од тоа, секои седум од 10 минути биле потрошени на социјалните мрежи и апликациите за испраќање фотографии и видео клипови, каде TikTok го зазема водечкото место, се вели во извештајот.
Благодарение на рекламите, се трошат пари
Мобилниот екосистем остана многу здрав – со два милиони нови апликации и видео игри лансирани во текот на 2021 година и бројни апликации кои заработуваат повеќе од 100 милиони долари.
Тоа е раст од 20 отсто, се наведува во извештајот.
YouTube е најпопуларната апликација за видео стриминг, со повеќе од милион преземања во 60 различни земји.
Нетфликс е на второ место во многу региони.
И игрите за мобилни телефони цветаат – луѓето на нив потрошиле 116 милијарди долари.
Посебно популарни се оние кои се наведени во извештајот како „хипер-кажуал“ како што е Hair Challenge, каде играчите можат да видат која фризура им одговара, без да одат на шишање, и трката за мост, каде собираат цигли и градат скали.
Некои корисници се пожалија на големиот број реклами во ваквите игри, но одлично си ја вршат работата – благодарение на нив минатата година се потрошени 285 милијарди долари.
Ова покажува дека загриженоста дека ограничувањето на приватните податоци на Apple ќе го оштети мобилното рекламирање е неоснована.
Во ажурираната верзија на оперативниот систем IOS 14.5 од минатата година, корисниците на iPhone имаа опција да кажат „не“ на апликациите кои сакаат да ги соберат нивните податоци.
Како апликациите влијаат на навиките на луѓето?
Некои забележани трендови покажуваат пошироки општествени промени, особено во однос на пандемијата и како таа влијаела на начинот на живот на луѓето.
На пример, луѓето поминуваат многу повеќе време за купување апликации – повеќе од 100 милијарди часа на глобално ниво – и најбрзо растат во Сингапур, Индонезија и Бразил.
Има огромен пораст во апликациите за храна и пијалоци – како што се UberEats (храна донесена од возачите на Uber) и Grubhub.
Во споредба со претходната година, бројот на часови потрошени на вакви апликации се зголеми за 50 отсто, достигнувајќи 195 милијарди во 2021 година, се вели во извештајот.
Photo by Christian Wiediger on Unsplash
Апликациите за здрав живот и фитнес се исто така во пораст, бидејќи пандемијата влијаеше на луѓето да не можат да одат во теретани и да организираат групни часови за вежбање.
Има и пошироко влијание врз менталното здравје, бидејќи апликациите за медитација како Headspace и Calm (Peace) станаа многу популарни, особено кај младите луѓе, кои се меѓу петте најсимнувани апликации во 2021 година.
Времето на апликации за средба и наоѓање партнери доведе до потрошени повеќе од четири милијарди долари, што е раст од 95% во споредба со 2018 година.
Во земјите кои имаат специјални апликации за податоци за кризата со Ковид или зелени сертификати, тие исто така често се користат.
Апликацијата на Националната здравствена служба во Англија – каде се евидентираат вакцините – ја преземале 71 отсто од вакцинираните, додека во Малезија апликацијата MySejahter на мобилни телефони ја користат 80 отсто од оваа група.